Andra saker i livet

Man brukar ju säga att det finns andra saker i livet än bara fiske, och för min del hände det en hel del under hösten förra året.

Jag och sambon Therese bestämde oss för att köpa hus! Riktigt roligt, men tyvärr räckte tiden inte till för fisket på samma sätt som man skulle vilja. Det hann iafa bli några fisketurer som jag inte skrivit något om i bloggen. Jag och Daniel hann med en sväng till älven för havsöringsfiske, har för mig att det var trögt fiske den dagen vi var där.

Jag och Therese var ute vid kusten i slutet av april och kastade efter havsöring, men fisket gav inget. Däremot så smakar ju alltid korven bra!

I söndags (den 8e Maj) blev det iafa båtpremiär, Niclas hade fått ordning på båten och vi åkte runt och testade några platser. Tyvärr är det väldigt grumligt i vattnet den här tiden för oss som fiskar i närheten av ångermanälven, så det blev inge fisk.

Det som kommer att hända framöver är väl deltagande i Pike Challenge. I år kommer jag att tävla tillsammans med Daniel igen. Niclas bildar lag tillsammans med Johnny, jag har "bestämt" att deras lag ska/borde heta "Slemtorskarna" :)


Kommentarer
Postat av: Micke

Vad kul med huset, grattis! :)



Och kul att ni ställer upp i Pike Challenge igen, det är en trevlig tradition. Fast tyvärr blir det inget av det för min del i år, då min lagkamrat inte är tillgänglig den helgen. Men det kommer fler chanser. :)

2011-05-19 @ 23:39:04
URL: http://mickesfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0