Start säsong 2010

Efter en otroligt lång vinter med extrem kyla och stora mängder snö så har våren äntligen kommit till Kramfors!

Den sista isen försvann som vanligt kring sista April, därefter har det hunnit bli två kortare försök efter gädda från land. Hittills har jag inte känt något gung i spö't, men det kommer.

Jag har även varit ut till havet en kväll för lite fiske efter havsöring, tyvärr blev det inte någon fisk då heller.
Rödhällorna #1Rödhällorna #2


Tyvärr finns det en del tråkiga saker att berätta också, min båt har fått skador som måste åtgärdas innan sjösättning. Jag har fått några sprickor i innerskrovet som måste lagas, väntar på svar från tillverkaren på hur man lagar på bästa sätt.


Pike Challenge 2010
Även i år är jag anmäld till Pike Challenge i Övik. I år tävlar jag tillsammans med Niclas eftersom Daniel är på en mutresa i Italien. Det innebär att vi kommer att båta runt i Niclas Silver. Jag försöker göra ungefär som förra året att jag uppdaterar via mobilen några gånger per dag. Taktiken är i princip likadan som förra året och vi kommer att fiska på samma platser som vi gjort förut. Vi kommer uteslutande att köra jerkbait men även lite spinnfluga och kanske något enstaka skeddrag. Det kommer troligen att bli hårdare strid om priserna i år eftersom de sänkt minimimåttet på mätbar fisk till 75cm.

Kommentarer
Postat av: johnny

Tyckte iden om webcamera i båten var bra annars :) skitfiske på er.

2010-05-13 @ 19:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0