Dejt med 60+

Lyckligtvis pratar jag inte om någon utdaterad tant och en dejt i vanlig bemärkelse.....jag pratar givetvis fiske!
Daniel och jag hade bestämt oss för att ta ett sista varv i Övik innan båten skulle tas hem. Jag plockade ut en semesterdag och laddade till tusen åkte vi upp till Daniels stuga. Först en snabb rensning av båten och därefter sjösättning inne i Åvika. Vinden hade redan vid 9-tiden kommit igång kraftigt, det kändes lovande. Daniel sa med lagom allvar och lagom skämtsam ton att idag skulle vi plocka 50 gäddor! Vårt tidigare rekord låg på 25st i båt under samma dag så jag tog det hela inte alltför allvarligt. Redan vid första ankringen började huggen komma, och så fortsatte det hela dagen! Nästan vart vi än ankrade till fick vi fisk. Ingen av oss hade ro eller lust att fika så när det äntligen blev dags för lunch var vi hungriga som tok. Facit under de tre första timmarna var 26 avkrokade gäddor! Fyra korvar och en lättöl senare var det dags att sikta på 50, vi körde vidare till Beckfjärden, vid det här laget hade blåsten nästan blivit storm....Det blev svårfiskat vid de platser vi brukar fiska på i Beckfjärden och vi gav oss tillbaka till Åvika efter kanske 2timmar. Där fortsatte huggen att komma. När vi hade uppnått 50st hade vi fortfarande tid kvar och tankarna började glida iväg mot 60....När vi bestämde oss för att packa ihop var klockan 19.15 och vi konstaterade glatt att vi tagit rekord rejält, 62st under en dag!! 32 till Daniel o 30 för mig.
Toppnoteringen var 5kg och jag hade två st kring 4kg. Vilken dag, den kan man leva på ett tag!

Aktuell ställning:
Daniel 218
Niclas 199
Jerker 142
Johnny 61


Kommentarer
Postat av: Micke

Härligt! Kul att se att vattnen i mina hemtrakter levererar! :)

2009-09-25 @ 23:24:47
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: johnny

Dags för uppdateringar.

2009-10-14 @ 18:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0