99 och Förra veckans båttävling

Förra veckan blev det återigen en kvällstur till Sandslån.
Jag och Daniel åkte i min båt medan Johnny och Niclas åkte silver.

Vi anlände nästan samtidigt och bestämde oss genast för att det skulle bli en tävling mellan båtarna.
Pang! På andra kastet satt det en fin bit som tyvärr släppte efter några meter. Härligt tänkte jag detta kan bli en bra kväll.
Men inte då...någon hade tydligen bestämt annorlunda. Det tog flera timmar innan jag satte min första på kroken.
Hyfsat gick det för Daniel som slutade kvällen med 8st, jag hade milt sagt otroligt trögt fiske hela kvällen utan hugg (förutom det första).
Slutade dock med 3 avkrokade. Aningens bättre gick det i den andra båten som tog hem kvällens prestigefyllda seger, Niclas fick 10 o Johnny 5.

Nu låg Niclas på härlig 97st gäddor! Tanken om att ha hunnit sätta 100st innan midsommar innebar att vi återigen gav oss iväg till detta någorlunda nyfunna gädd-eldorado.
Så igår den 16e åkte min flickvän Therese med i min båt och som vanligt var det väldigt blåsigt över älven. N & J tog trailer till Sandslån ist.
Jag och Therese hade riktigt bra fiske hela kvällen, hon plockade upp 5st och ett nytt PB på 4,3kg! Grattis gumman! Buster II från haspel blev hennes recept.
Själv körde jag med BJ II och vanlig BJ samt några omgångar med The Pig, plockade en på Piranha oxå. Slutnoteringen för mig blev 7st med en topp på 5,3kg.
Niclas hade för första kvällen på länge trögt fiske, Johnny började bra men efter en härlig omgång med blåbärsmuffins gick det trögt för honom oxå vilket gjorde att han slutade på 4st.
Blev det 100 för Niclas? Nej det saknas en stackare....jag anar att han kommer sjösätta i Kyrkviken någon kväll??!


Aktuell ställning
Niclas 99
Daniel 78
Jerker 53
Johnny 28
Tess PB 4300gram!Jerkers 5300g


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0