Långt ner i halsen....2009-07-08

Blev en kvällstur till Sandslån igen med Daniel. Som vanligt började han plocka fisk och satte en direkt på 4,5kg. För mig gick det lite sämre. Vi flyttade runt en hel del och provade även en del "djupfiske" kring sötvattenstunneln. Där var det ca: 5m djupt och Daniel körde sin nya Manta. Pang! Det bara small till en gädda som kom från det djupare svarta vattnet, tyvärr satt den inte riktigt och lossnade, men det såg ut att vara en fin bit på 4-5kg. Vi fortsatte uppåt i älven och trollade en bit efter några djupkanter, Daniel som låg närmast kanten lyckades locka ut några små rackare som stod och lurpassade under näckrosorna. Jag experimenterade lite under kvällen med lite annorlunda beten mest för skojs skull, men inget går upp mot ett hederligt jerkbait :) När vi stod ovanför hammrsbron vid en ö såg vi en bäver simma förbi, jag slängde mitt drag i närheten för att skrämma bort den Medan både jag och Daniel stod och kikade på bävern hade Daniel precis vevat in sitt drag till båten och var inte alls beredd, pang så small det på en gröning! Den hade svalt betet längre ner än vad vi trodde var möjligt, ner genom halsen och nästan in i magen var bakdelen på "piggen". Det var bara till att rensa fisken för att få ut draget.
Kvällen slutade iafa 11-5 till Daniel....precis som vi är vana vid.
Aktuell ställning
Niclas 153
Daniel 130
Jerker 91
Johnny 44
LillgäddaLångt ner i halsenLångt ner i halsen 2Båtbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0