Snabbfiske Edsfjärden 2009-05-25

Bestämde mig för att testa om gäddorna var på gång inne i Edsfjärden i Bollstabruk. Åkte dit sent och började fiska vid 21tiden. Inom 30-45min hade jag krokat lös 5st innan huggperioden tog slut. Jag bestämde mig ändå för att fortsätta nöta lite för att se om det kom någon fler huggperiod. Någonstans strax innan 22.30 kom de igång igen, man kunde se hur de ströjde småfisk upp till ytan och hur de plaskade på inne i vassen. Två till hann jag med innan jag gav upp för kvällen, det blev 7st på 2timmars fiske :) Kolla in bilderna på fisken med en Big Bandit i munnen, någon som kan gissa vikten på den? Hade nämligen ingen våg med mig. Lite svårt att fota när man är själv....
Hittills 26st för mig
En liten mindre gröningLekplats!En större variant!
Ed storgädda bild2Ed storgädda bild3

Kommentarer
Postat av: Johnny

Dom är på hugget där nu. Fick en och tappade 2 på 1,5 timma när jag och Rut var där för att meta lite idag. Rut fick föresten 3 abborrar :)

2009-05-26 @ 19:08:24
Postat av: Erica

Varför får inte Rut vara med i statistiken då?

2009-05-28 @ 10:29:52
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så svårt kan det väl inte vara att ta reda på vikten.

Så mycket som det blåste så var det väl bara attt vänta på en våg.....

2009-05-28 @ 22:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0