Kramforsfiske har premiär!

Efter en första premiärtur med fiske från land satt vi i bilen och diskuterade huruvida jag skulle dokumentera kvällens misslyckande eller ej. Förra året (2008) dokumenterade jag alla fisketurer i en liten textfil på datorn, mest för att hålla lite koll på hur många gäddor som jag lyckats lura upp.

Nu tänkte jag göra som resten av världen och skapa mig en blogg som man kan underhålla från fler ställen än den dator där den gamla textfilen ligger. Dessutom gör det ju inget att kompisar osv kan läsa om fiskeäventyren som äger rum i Kramfors med omnejd. På bloggen kommer jag att lägga upp fångstrapporter och fiskebilder. Det kommer även att komma bilder på utrustning osv. Fisket koncentreras mestadels på gädda, men även en del havsöring kan förekomma.

Årets premiärtur, förutom den svängen när jag stod o kastade mellan isflaken för att testa mitt nya jerkspö, gick av stapeln i Bölesta i Norafjärden. Med på turen var Niclas och Johnny. Det kändes riktigt skönt att äntligen efter en ovanligt lång vinter få komma ut o försöka få fisk på allvar. Vädret och humör var på topp, däremot var fisken inte på samma nivå som oss och kvällen slutade med att ingen fått någon fisk. Enda tecknet på liv var en rackare som följde efter Niclas vassdrag. På bilden ser vi Niclas och Johnny som febrilt försöker jerka upp en gädda.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Det där med Havsöring var kul......

/Henrik

2009-05-07 @ 06:10:50
Postat av: Daniel

Lugn du Henrik, inom en månad kan jag NÄSTAN lova att du kommer få se bilder på en blank fin öring:)

2009-05-07 @ 16:26:18
Postat av: Erica

Anar jag nervositet hos Kramforspikea?

2009-05-07 @ 20:14:57
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/
Postat av: Daniel

Kramfors Pikeà känner sig lugna och självsäkra:) Florida nästa!

2009-05-09 @ 12:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0