De stora har lämnat grundområdena

Igår blev det en kvällstur igen. Vi startade en bit ut i älven där vi tidigare haft lite känning av gädda, men ganska snabbt tröttnade vi och kunde inte hålla oss från att åka till Sandslån.....igen!

Det var grymt fint väder och det var t-shirt som gällde ända fram till 21.30 tiden. Gäddan var hyfsat på hugget så när jag säkrat att slippa bli FF(se tidigare inlägg) blev jag sugen att kasta med lite annat än jerkbaits. Körde lite popper eftersom det var relativt grunt där vi fiskade samt min gigant-musky-spinnare....men nej det var jerk som dominerade ändå. Igår var de väldigt sugna på "piggen" Daniel körde med en vacker skapelse som han målat själv enligt orange crappie, jag körde med en orginalmålad i samma färg.

Eftersom kvällens största låg på 4,4kg, en för både mig o Niclas, orkade jag inte fota något. Istället ska jag bjuda på Daniels drömgädda som jag var med och fångade uppe i trakterna kring Övik förra hösten. Efter att vi under förra sommaren fått okej med fisk men enbart av den mindre valören var det ett välkommet inslag att Daniel lyckades sätta en fin gädda på 13,5kg!! Ingen av oss andra har lyckats komma i närheten av detta än....
Aktuell ställning
Niclas 103
Daniel 87
Jerker 59
Johnny 28
Drömmen

Kommentarer
Postat av: Micke

Grym fisk på bilden! Den är alltså fångad vid Ö-vik? Havet eller insjö? Inte illa! :D

2009-06-30 @ 22:22:04
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Jerker

Hej Micke! Den är tagen i havet kring Övik....nånstans i Beckfjärden :)

2009-07-02 @ 08:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0