Familjefiske 2009-07-03

På fredag kväll hade Henrik blivit fri från feber och ville komma iväg i båten på lite fiske. Även hans fru Bea följde med eftersom hon hoppades kunna få sin första gädda, samt vår plastsyster-son Christoffer åkte med. Det var lite trångt i min lilla 4,5m båt, men det gick ändå rätt bra. Bea började ganska omgående med att få hugg och fick känna på att drilla lite fisk. Henrik hade det tungt hela kvällen och hade ingen känning på flera timmar. Det tog han igen mot slutet när han drog upp 4st på 6 kast med min oranga pig. Jag hade en lagom kväll där jag fick fisk i jämn takt. Provade även den senaste trenden med spinnfluga och det gav snabb utdelning på 2st. Niclas åkte i sin egen båt och hann få 10st innan kvällen var slut. Daniel har under helgen varit i Övik och fått 20st.

Vill även passa på att länka till en blogg jag läste i fredags där det står om folk som saknar fullständigt vett!! Det är Agne på AGMA Forntid & Äventyr som skrivit om vansinnesfiske på Vågsfjärden i Nordingrå.
http://fiske.lappudden.se/

Aktuell ställning
Niclas 153
Daniel 119
Jerker 86
Johnny 44

Kommentarer
Postat av: Erica

Du börjar halka efter vännen ;)

2009-07-13 @ 08:19:38
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0