Öringsfiske 2009-08-05

Eftersom det var sista veckan på semestern och inte direkt strandväder så tog jag med Therese till en "hemlig" privat tjärn som har ett lagomt bestånd av öring. Eftersom jag känner den som har den största delen av marken ikring så har vi tillåtelse att fiska där. Vi har inte fiskat där på många år, men nu blev jag sugen att se om öringen blivit större. Vi rodde ut en bit och började kasta med både drag och spinnare, eftersom jag fått flest öring på spinnare på detta ställe var det inte konstigt att jag fiskade med min gamla trotjänare Vibrax i silver. Fick ett fint hugg alldeles nära båten och jag såg att det var en riktigt fin bit som högg! Lät fisken gå lite eftersom jag inte hade någon håv med mig.....o vips så var gunget i spöt borta.... Jaja bara att fortsätta kasta, bytte till en kopparfärgad spinnare med dubbla kroppar och en till fisk i samma storlek satt på kroken! Tyvärr tappade jag även denna. Den tredje fiske däremot fick jag upp i båten och middagen var räddad :) Därefter blev det vindstilla och det kändes som att fisken blev skygg och inga fler hugg fick vi. Öringen på bilden väger 1,1kg och alla tre jag hade på kroken var i samma storlek.
Öring 1,1kg

Kommentarer
Postat av: johnny

Lääänge sen en uppdate. men´nu är september här nu ska dom stora upp, heldagsturer på g månne?

2009-09-01 @ 16:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0