Trolling Kyrkviken 2009-08-18 + Snabbtur Köja 2009-08-20

Åkte ut efter jobbet med Niclas för att försöka trolla upp en stor gris. Hade tidigare på dagen tagit fram mört som vi tänkte använda som bete. Vi körde med 2st spön vardera. Niclas höll precis på att lägga ut sitt andra spö när det högg på hans paravan. En lagon fin gädda på kanske 3kg krokades av och vi började om att lägga ut grejerna. Innan Niclas hunnit lägga ut spö nr 2 högg det igen på paravanen, denna gång var det en liten abborre som gett sig på hans wobbler. Allt detta hände inom ca 10min från det att vi började. Därefter följde ett antal händelselösa timmar utan hugg. Vi gjorde ett kort försök innan skymning att kasta lite jerkbeten. Jag hade några hugg på en special jerk-gäddfluga som jag tillverkat några dagar tidigare, men tyvärr ingen som bet sig fast riktigt.
AbbareUtrustning
Några dagar senare åkte jag och Daniel iväg till Sandslån och Köja för att prova lyckan, det blev en kort tur efter jobbet. Det enda som hände var att jag återigen hade ett antal hugg på mitt hemgjorda bete, i övrigt var det helt dött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0