Storherrsjön 2009-06-18

För att få lite variation i gäddfisket beslutade jag och Daniel oss för att testa lite insjöfiske efter gädda.

Vi åkte till en sjö där vi visste att det fanns tillgång till båt, Daniel hade frågat om vi kunde låna den. Ut i skogen det bar med vår lilla 4hk yamahamotor på axeln....(Daniels axel). Detta var första gången vi testade vidundret i vattnet och den skötte sig utmärkt!

Fisket var ganska segt och pga alla näckrosor körde Daniel mestadels med ett hederligt Rapala vassdrag och efter ett tag stod det 3-0 till honom....typiskt tänkte jag...precis som det brukar vara. Ibland är det bra att man inte ger upp utan jag nötte på och hade någon liten känning som gjorde att modet hölls vid liv. När kvällen började lida mot sitt slut hann jag ikapp :) Mina 3 firrar tog jag på The Pig och en BJ2. En av mina gäddor hade svalt "piggen" långt ner och fick sluta livet som kattmat. Vi var vänliga nog och passade på att rensa fisken för att se vad den ätit. Lite förvånade blev vi när den ca 2kg stora fisken ätit en del insekter och räkliknande djur o egentligen inte så mkt fisk.

Niclas passade samtidigt på att åka iväg på Kyrkviken i jakten på #100 innan midsommar, och vips dök det upp ett mms på mobilen och #100 var klar, härligt!

Bilderna denna kväll innehåller inte mkt fisk eftersom det inte var någon direkt storlek på dem. Däremot kan vi beskåda vårt tunga och osmidiga ankare samt mig själv smått less och uttråkad använda förmodligen århundradets sämsta jerk-teknik, lite kul måste man ju ha oxå, och ja...jag ser ut som en äkte mupp :)

Aktuell ställning
Niclas 100
Daniel 81
Jerker 56
Johnny 28
Skeppar DanielFett ankare!Spex!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0