Årsbästa, dagsrekord, båtrekord 2009-07-01

Egentligen var det tänkt att min bror som är på besök från Stockholm skulle följa med till vårt guldställe eftersom han tyckte att där kunde jag ge fångstgaranti. Tyvärr låg han i feber och missade vår lilla rekordkväll.
Solen gassade och termometern visade på närmare 30grader när jag och Niclas åkte från båthamnen i Kramfors. Vi åkte iväg och testade lite djupfiske längs älven innan vi plockade upp Johnny. Djupfisket gav inget resultat. Johnny anlände med bil och hoppade in i båten, dags att ge sig iväg till våra "hot spots". Första stunden var fisket trögt, mycket gräs gjorde att jag slängde på min Piranha jerk som ligger alldeles under ytan och rör sig helt galet. Genast började jag kroka fisk! Jag låg ett tag på 5-0-0 gentemot de andra. Piranhan fortsatte att leverera och jag kom snabbt upp i 11 avkrokade. Därefter började Niclas leverera på BJ2 och de slutade ta på mitt bete. När solen gått ner blev det fiske med "piggen" som gav fint med fisk. Kvällen slutade iafa med totalt 42 avkrokade, båtrekord för en kvälls fiske. Vidare satte jag årsbästa med en firre på 6,5kg! Dessutom blev det en ökning på mitt maxantal under en dag från 15 till 19. Niclas slutade på 17st efter en trög start medan Jonza stannade på 6st plus en abborre, dock med ett årsbästa på 5,5kg. Daniel har varit uppe i Övik och fiskat under den gångna helgen där fisken också varit bra på hugget.
Aktuell ställning
Niclas 143
Daniel 99
Jerker 78
Johnny 44
Johnnys abborreStor fisk på gångJohnnys årsbästa 5,5kg
En liten rackareÅrsbästa 6,5kgNiclas är skadad

Kommentarer
Postat av: Johnny

JAG FICK 6!!!!!! plus den grymma borren :)

2009-07-02 @ 14:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0