Trollingfiske i solsken 2009-07-30

Efter att ha åkt runt en del söderut i Sverige hade jag nu kommit hem och blivit rejält fiskesugen. Jag ovh Niclas har pratat om att dra iväg på en trollingsväng. Jag hade köpt på mig några nya gös/gädd -vapen och var redo.
Vi kom iväg aningens sent pga den svåra sjukdomen bakis som drabbat mig helt hastigt. Eftersom det är väldigt högt vattenstånd i älven tänkte vi börja där. Vi körde runt ett tag och drog fint med gräs på både paravaner och wobblers. Tog en liten jerk-paus på ställen som tidigare gett bra med fisk, men det var nog för strömt för gäddan nu så vi kammade noll. Åkte tillbaka till Kramfors och avslutade med 2h inne i Kyrkviken, många fina firrar på lodet men tyvärr väldigt få i båten, ja helt enkelt inte en enda fisk i båten blev det på hela dagen.
4 aktiva spönGräs och åter gräs!ParavanHårt jobb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0